27. november 2015

Ville du turde gøre det selv?

Starte et firma? Udleve din drøm? Blive iværksætter?
Spørger du mig i dag vil svaret være nej. Havde du spurgt mig for 10 år siden, da vi boede i London og inden sclerosen, så havde svaret været ja! For der havde manden og jeg snakket om, at jeg skulle starte op som privat dagpleje. Det var der stor efterspørgsel på i London (eller det var der dengang - tænker det sikkert er nogenlunde det samme stadigvæk men hvem ved) og jeg arbejdede med børn allerede. Så hvorfor ikke starte egen forretning? Vi ville nok have haft brug for lidt startkapital, til at få startet det hele op. Læs mere her!
Det havde vi så nok også fundet. Nu var det så bare sådan, at livet drejede i en anden retning og jeg aldrig kunne kalde mig selv selvstændig. Det har jeg såmænd ikke noget imod overhovedet. Jeg kan nemlig i stedet for, kalde mig selv tekstforfatter på MS Bloggen. Det var ikke et erhverv jeg behøvede en startkapital til, bare en computer og lidt kurser.

Vi har heller ikke siden haft lyst til at starte noget op selv. For da vi rev teltpælene op da livet tog en drejning, startede vi jo et nyt liv mere eller mindre og det er et liv vi er glade for.

Har du en lille iværksætter i maven?

Indlægget er lavet i samarbejde med Lendino.dk men ord og meninger er mine egne
- Se min reklame politik her  




4 kommentarer:

  1. Nejtak. For bøvlet - og kan i forvejen slet ikke styre egen økonomi, så ... !

    SvarSlet
  2. Ja, det jeg var yngre, og havde jeg en partner der ville det samme som jeg drømte om.Så var jeg sprunget ud som iværksætter, dog aldrig alene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, alene ville jeg heller aldrig turde.

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...