5. november 2015

Detour.....

Jeg så det her skilt engang for mange år siden da jeg kørte i myldretiden på M25 i London. Prinsessepigen var ikke engang et år. Hun sad i sit autosæde bag i bilen (en hvid meget gammel Nissan nu du spørger) og jeg var ret stresset for at sige det mildt. Jeg havde været på besøg hos en veninde, der var flyttet lidt syd for London. Det var gået helt fint på vej derned men så blev jeg fanget i myldretidstrafikken og drejede den forkert vej på M25. Nu går M25 hele vejen rundt om London så hjem til nord London skulle jeg nok være kommet uanset hvad. Men da jeg så skiltet mod Slough både græd og grinede jeg. Prinsessepigen skreg for hun var sulten og træt. Jeg ringede til min stakkels mand og tudede, ikke at han jo kunne gøre noget andet end at sige:
Rolig nu - kør tilbage på M25 og ikke mod Slough. 
Så det gjorde jeg og hjem kom jeg da. Prinsessepigen holdt op med at skrige, da hun faldt i søvn og turen hjem tog ikke så  lang tid som jeg havde frygtet.
Manden var hjemme, da vi endelig trillede ind i indkørslen på The Avenue i nord London. Han overtog en nu frisk men stadig sulten prinsessepige og så grinede vi af, at jeg var endt i Slough af alle steder.
Det er så nok ikke en joke man kan grine med af, medmindre man har set The Office.
En serie manden og jeg elsker og ser igen igen stadigvæk.
Jeg kørte ikke lange turer i London et stykke tid herefter.... Det er sååååå stressende, at køre med en skrigende unge på bagsædet. Tænker de fleste af jer kan nikke genkendende til det?
Nå, men hver gang jeg ser det her skilt smiler jeg til jeg kommer i tanke, om min detour på M25 i den forkerte retning.

Har du været kørt forkert med et skrigende barn i bilen helt alene? Kan du grine af det nu?? 

8 kommentarer:

  1. Jeg har ikke set The Office, men jeg har boet en nat i Slough og har kun en god oplevelse med derfra. Når jeg ser Would I Lie to You, har de også tit noget med Slough, og som du måske kan gætte, har jeg ikke rigtig fattet, hvad det går ud på :-)
    Og nej, jeg har ikke prøvet det med barnet, for hvis Charlotte var helt umulig, kunne jeg altid, som sidste udvej, tage hende med ud i bilen. Så faldt hun meget hurtigt i søvn :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, nej egentlig er Slough sikkert et helt fint sted:o) Det er bare blevet et sted man lidt joker med pga tv shows nok:) Åh, hvor ville jeg gerne have et barn der bare sov når man kørte bil. Det gjorde ingen af vores børn nogensinde:o(

      Slet
  2. Jeg tror ikke jeg har kørt forkert med skrigende barn, men jeg har kørt med skrigende barn mange gange. Min yngste var nemlig slet ikke fan af bilkørsel og sov stort set aldrig... og fars familie bor i Slagelse. Så sådan en køretur på 45 min. med skrigende barn er ret anstrengende. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvad er det med de børn der bare ikke gider sove...:o/ Så glad for vores unger er store nu så de godt gider køre:)

      Slet
  3. Donnaen kunne næsten altid sove, når vi kørte bil, da hun var lille. (Hun falder stadig i søvn, når vi kører langt). Men jeg kan stadig huske, at det ikke altid var tilfældet på vej hjem fra Frankrig, da hun var cirka 5 måneder. Jeg husker det som om, jeg kørte det meste at turen med siden til køreretningen og hovedet ned i Donnaens barnevognskasse, mens hun bare skreg. Det er selvfølgelig noget af en overdrivelse, for hun sov også i timevis, men nogle ting ætser sig altså ind i erindringen med andre proportioner end virkelighedens :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man husker de skrækkelige turer selvom der jo også har været nemme:o)

      Slet
  4. Jeg forstod ikke pointen, har ikke set The Office.
    Fik en helt ny bil en torsdag, og om lørdagen var jeg på langfart med 3 børn, 7 år, 3 år og 10 mdr. barn. Der var isslag hele vejen hjem ca. 110 km, efter en meget hyggelig julefrokost. Min længste tur og barskeste tur nogen sinde.

    SvarSlet
    Svar
    1. :o) Uh... det lyder helt vildt med 3 børn, ny bil og isslag på vejen:(

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...