18. november 2015

I spurgte så her kommer den!

Min top 5 bøger jeg har læst.

Nr 1 er 3 bøger af Paullina Simons. The Bronze Horseman. Summer Garden. Tatiana and Alaxander. Det er en trilogi.
Nr 2 er Where did you go Bernadette? af Maria Semple.
Nr 3 må gå til Elizabeth is Missing af Emma Healey.
Nr 4 er Before I go to Sleep af S.J Watson.
Nr 5 skal være The unlikely Pilgrimage of Henry Fry af Rachel Joyce.

Jeg har mange andre bøger jeg vil anbefale. Mange andre bøger der sagtens kunne være på min top 5. Men som tallet jo ligesom afslører, så var det her top 5. Nogle kan du finde på min bogliste her på bloggen. Den bliver opdateret løbende eller det er i hvert fald planen.

Har du nogle bøger du kan anbefale mig?


14 kommentarer:

  1. Hej! Tak for sin top 5! Undskyld jeg måske spørger dumt, men hvilken genre bevæger vi os i her? Jeg har endnu en bog, spm jeg ikke selv nævnte på min blog, men som jeg super-gerne vil anbefale: det er 'Musik og stilhed' af Rose Tremain, findes også på engelsk. Handler om personer ved Christian 4.'s hof, og selv om den er til den søde side, så er den virkelig smukt skrevet.
    I øvrigt: jeg har altså nogle gange problemer med at uploade kommentarer på din side.. Det sker, at når jeg trykker 'udgiv' så snurrer den i det uendelige, og så er det ikke altid at kommentaren er der bagefter. Det er ikke altid at jeg så går skrevet den igen. Jeg ved ikke om det kun er mig, der oplever problemet, det var bare til orientering.
    God læselyst fra mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære mor-monster:o) Trilogien handler om Rusland under andens verdens krig. Det er en kærlighedshistorie og den er så fantastisk skrevet. Nr 2 er en skæv, skør mærkelig men sjov og go' bog.
      Nr. 3 er en sørgelig men fantastisk historie om at blive gammel og få dementia. Hvis man kender en med sygdommen så forstår man nok en del mere. Nr 4 er en krimi og den er sååååå go og spændende. Der er en film med Nicole Kidman i hovedrollen. Den er også go' men bogen dog bedst:) Nr 5 handler om Henry Fry der beslutter sig at gå op gennem England for at møde sin gamle flamme. Det er en fantastisk historie:)
      Ang. kommentarer så ved jeg ikke, hvad der går galt. Når jeg læser blogs på min mobil så kan jeg heller ikke altid kommenterer. Tak for bog anbefaling. Den vil jeg gerne læse så den er lagt på amazonlisten:)

      Slet
  2. Bernadette er sgu også en god og crazy bog, hahaha :)
    Jeg anbefaler for tiden 'alt det lys vi ikke ser'. Den er fantastisk. og 'simple living' af Nadia Plesner. Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ik':o) jeg synes den er helt fantastisk:) Tak for bog ideer - de er skrevet på listen på amazon:) Tak Birgitte.

      Slet
  3. Tak for top 5 Mette. Havde håbet på at den der med mandens hemmelighed ville være i blandt. Det er nok den jeg er blevet mest hooked på, ud af alle dine fine anmeldelser. Men jeg læser den nok alligevel. På et tidspunkt. Måske i 2016?!
    Jeg har ikke læst vanvittig meget på det seneste (læs: mange mange år). Og lige pt. læser jeg op på en børneklassiker, som jeg tænker at jeg er gået glip af i min barndom: Niels Holgersens forunderlige rejse. Jow jow, det er det helt vilde! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. The Husbands Secret er rigtig go' men Big Little Lies er bedre:o) Eller det synes jeg:) Det er så hyggeligt du læser en børneklassiker:)

      Slet
  4. Tusind tak for din top 5.
    Jeg bevæger mig fortsat i krimi genren, og det er bøger der er oversat til dansk. Jeg ved der er mange andre jeg meget gerne vil læse, men så længe jeg ikke har en arbejdstid der passer til mine behov, vælger jeg den lette genre, så der kommer nogle bøger igennem, bevæger jeg mig ud i mere filosofiske bøger, begynder øjnene at blikke grundet træthed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg læser også helst nemme genre og dem på listen er nemme og ikke tunge:) before you go to sleep er en krimi og den er spændende:o)

      Slet
  5. Fin liste :-) Og så må det nok være Bernadette-bogen, der skal med på ønskesedlen. Nils Holgersen er en fantastisk sød (og ret lærerig) bog. Jeg har også (kun) læst den som voksen. Desværre syntes Donnaen, den var for kedelig til højtlæsning. Hun ved ikke, hvad hun er gået glip af ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Midterfrue. Glæder mig så meget, at du er lige så tosset som jeg, eller jeg er lige så tosset som dig, eller ...

      Slet
  6. Kære Frue -
    Jeg var altså også ved at dø over Niels Holgersens forunderlige rejse da jeg var barn.... Og har ikke siden haft lyst til at genoptage den. Jeg er helt på donnaens side her!
    Kærligst mor-monsteret!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jeg medgiver, at starten er m-e-g-e-t langtrukken, men ellers er den da sød :-) Du skulle give den en chance - medmindre den var tvangslæsning i sin tid, for den slags kan ødelægge hvad som helst.

      Slet
  7. Tak :-)
    "En mand der hedder Ove" synes jeg virkelig var noget særligt!
    "Under den brændende sol" og "drageløberen" som du jo har læst.
    Og så har både min 12 - årige og jeg læst "en flænge i himlen" Den synes jeg virkelig havde mange kloge og fine sætninger som gav mening, når man har sygdom i sit liv.
    Kh Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til at læse Under Den Brændende Sol. Den ligger klar her. Jeg har både set filmen og læst bogen En Flænge i Himlen og synes den var go' men kunne faktisk bedre li' John Greens Paper Towns:o)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...