9. april 2015

Pyha, så har jeg da ryggen fri der eller hva'.....

Debatten om børnefamiliers gøren og laden raser. Hvad der er rigtig og forkert - oppe eller nede - ude eller inde..... Eller noget i den retning. Vores super seje mentor og underviser over på MS Bloggen, skrev i går et super indlæg på sin blog, om alt det der palava med børnefamilier og hvordan det er forfærdelig hårdt at være børnefamilie. Jeg vil ikke gentage hende alt for meget - du skal næsten selv læse hendes fine indlæg - men jeg vil da lige liste lidt. For vi må da hellere finde ud af om vi er helt galt på den, ik'??

- Jeg er jo hjemme og arbejder deltid hjemmefra så jeg kan ånde lettet op omkring det der med det skal være forbudt, at henter du dine børn kl 16.30 (det var familieadvokat Klavs Brammer der udtalte det den anden dag) men hov nu tror mine børn jo, at en kvindes plads er i hjemmet når de har en mor der er hjemme, Ups!

- Nå, men jeg er da med på noterne for jeg arrangere legeaftaler for mine børn så de har et godt socialt netværk. Ups, nej det er vist ikke så godt for så lærer børnene ikke selv at tage initiativ. Ups igen!

Det var et par ting og listen kunne være meget længere men jeg tror ikke det er nødvendigt. Tænker du forstår, hvor jeg vil hen.....

Jeg læser så vidt muligt ikke de der ting i avisen, om hvordan det er rigtigst at være familie. Jeg er helt holdt op med at se morgentv/aftenshowet og lign programmer. Alt det snart handler om, er hvad vi forældre ikke gør eller gør og intet er ok indtil ugen efter og en ny ekspert siger noget andet.

Heldigvis er min mand og jeg enige om, at vores mavefornemmelse er ok at stole på når det kommer til vores børn. De får både slik, chokolade (intet er økologisk for det er for dyrt og vi vil hellere i biografen for de penge) de får hvidt brød sommetider, drikker sodavand og får en lille yoghurt i madpakken. De får sommetider lov at spille på X-box og computer, de ser Disneychannel og Netflix og jeg giver dem købe-frikadeller til aftensmad med hvid pasta og pølsehornene er ikke altid hjemmebagte.

Sidst vi var til skole/hjemsamtale fik vi af vide, at de begge er i toppen, dygtige og fungere fantastisk socialt. Pyha, det var heldigt....

Sidst de legede sammen var de både ude og inde, de fandt både Lego og biler frem. Pyha, det var vist ok....

Sidst prinsessepigen overnattede hos en veninde fik vi af vide, at hun havde været en fornøjelse at have på besøg. Pyha, sikke en lettelse....

Sidst familien var her til frokost og hugge fik vi af vide, at de synes mindstemanden er noget så dygtig med hans gymnastik i haven. Pyha, godt de synes det....

Jeg kunne godt tænke mig, at børnefamilier bare kunne få lov at være børnefamilier. Gode råd er super bare vi må sortere lidt i dem og vælge selv, hvilke vi synes passer os som familie.

Hvad synes du??


10 kommentarer:

  1. Jeg er overbevist om, at du har nogle præmie-unger, der nok skal klare sig, fordi deres forældre bruger deres mavefornemmelse i stedet for at rende rundt og prøve at leve op til alverdens krav, formaninger og gode råd :-) For ja, JL har helt ret i, at der er så mange modstridende råd, at man ville blive små-bims, hvis man skulle prøve at følge dem alle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tak frue:) Det håber vi også:)

      Slet
  2. Jeg går glip af meget i TV og nyhederne kan jeg forstå. Vidste slet ikke at min forælder-rolle blev målt og vejet. Jeg satser på, ligesom du Mette, at det hele nok skal gå når blot banditterne ved at vi elsker dem ubetinget - og de ellers giver udtryk for at trives. Mon ikke?! ♡

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det må være vejen frem:) Faldt lige over et billede (jeg kunne kende det fra min mors tid som pædagog for 20 år siden) på fb for lidt siden som en eller anden radiostation havde lagt op. Der står 'har du talt med dit barn i dag?' Jamen det har jeg:) Vi drøftede både tøsne og tøvejr samt aftensmaden på vej til skole i morges.... Og nåede også lige, at snakke om hvor svanerne (vi kører forbi hver morgen) mon sover henne?? Go' weekend Liv:)

      Slet
  3. Af en eller anden grund kan jeg ikke kommenterer på Julias blog (eller på en masse andre Wordpress-blogs for den sags skyld), men jeg læste indlægget og forsøgte at kommentere med et tak. Bare et tak. Jeg synes, det er tiltagende svært at gøre noget som helst rigtigt, og af samme grund ser jeg hverken Aftenshowet eller Go'-noget som helst-Danmark (vi har så heller ikke TV2, så det er ikke en mulighed - er det mon også skadeligt for børnene?). I begyndelsen af året stod jeg sågar også af Facebook, for jeg orker simpelthen ikke at få skud i skoene, at alt, hvad jeg gør, er forkert på den ene eller den anden måde. Mavefornemmelse er vejen frem, og jeg synes sq, mine unger virker til at have det meget godt. Og det lyder også som om, du har et par præmieeksemplarer derhjemme - på trods af, at I spiser sukker. Fyyyyh! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha:) ja, mon det er skadeligt for ungerne uden TV2, hi hi fnis:) Ups ja, vi spiser sukker og der er jeg vist den største synder:/ go' weekend.

      Slet
  4. Mavefornemmelser og go', gammeldags sund fornuft.
    Al denne palaver er kun medvirkende til at gøre dem, der i forvejen er usikre, endnu mere usikre.
    Det der er godt i dag, er dårligt i morgen og omvendt.
    Men den der med at tale med sine børn hver dag, synes jeg nu stadigvæk holder :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, helt enig med at vi skal snakke med vores børn. Det nyder vi herhjemme hverdag, da vores børn elsker at snakke og fortælle:)

      Slet
  5. Åh ja, jeg er helt enig. Man bliver så træt af at læse og høre gode råd og formaninger hele tiden. Kommer tit til at tænke på alle de steder i verden, hvor livet er HELT anderledes end i andedammen, hvor rådene endda kan være helt anderledes end, dem vi får...og alligevel vokser der også søde, sunde og glade børn op i Australien, Kina, Japan, Tanzania, osv osv. Og ja, det er dejligt at snakke med ungerne (her er det ikke en mulighed at lade være...de taler bare begge højere og længere, hvis man ikke lige hører dem første gang;-))

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha det er da også den bedste måde at blive hørt på - bare at blive ved med at snakke højere....:) Det gjorde vores unger også da de var mindre:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...