6. april 2015

Det var den påskeferie.

Lige pludselig gik den hurtigt og i morgen er den der hverdag klar igen.
Vi har haft en dejlig ferie - set familien og spist alt for meget mad.
I går skulle der findes påskeæg i haven og det havde ungerne glædet sig til. Så meget faktisk, at prinsessepigen mente 07.05 var et godt tidspunkt at stå op på. Jamen, så fik jeg da læst lidt i min bog jeg lige er startet på.
Kl 9 var alle oppe og faren havde været en tur i haven for at gemme æg. Så vi var alle fire på æggejagt i nattøj eller altså  faren filmede og jeg så på mens ungerne løb rundt. Prinsessepigen ville lige være hurtig og let og elegant hoppe over rutschebanen.  Det blev et mindre elegant rullefald i stedet, hvilket faren fint fangede på video .....
Jamen, så har vi det til senere brug skulle vi mangle pinlige ting om prinsessepigen. Det er da ok , ik'!?
Nå, men chokolade var der nok af og da familien senere kom til frokost blev der udleveret flere  påskeæg til ungerne. Det tager nok flere måneder inden de sidste er spist.... Medmindre nogle voksne evt. hjælper til. Det kunne jo nok godt gå hen at ske!
Der findes billeder af både chokolade og lækker frokost på Instagram (mettephebs) skulle I være interesseret.

Har du haft en dejlig påske?

10 kommentarer:

  1. Haha,perfekt konfirmations-materiale :P

    - Anne

    SvarSlet
  2. Cool med rutsjebane-stunt, det gør lissom det hele mere interessant. Er ikke sikker på det der koncept med at andre spiser påskeslikket. Specielt ikke hvis det er mit! Tak :) vi har haft en god påskeferie. Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var yderst underholdende med rullefald:) Jamen, det er jo mine ungernes påskeæg og det jeg må derfor gerne disponere over det, er jeg ret sikker på. Tror også de har fået så meget, at de vist ikke opdager moren hjælper med fortæringen af det:)

      Slet
  3. Jeps,vi har haft en dejlig afslappende påske og chokoladeæg har der været rigelige af(tænker også det kun er rimeligt at hjælpe børnene med chokoladen,så de "stakkels"børn ikke får ondt i maven;0))
    Rullefald-kan helt klart bruges til konfirmations- materiale.Vi skal holde konfirmation på søndag og har været ved at finde sjove billeder og episoder frem(altid godt med lidt i gemmerne;0))
    God dag til dig:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt I havde en go' påske:) Jeg tænkte også på de 'stakkels' unger jo kunne få en frygtelig mavepine af alt den chokolade. Så jeg hjælper dem jo bare;) Videoen er gemt til senere brug....

      Slet
  4. Sådan som tiderne ændrer sig når børn bliver større. Alt efter kl. 7 er luksus hos os 😄

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi nyder de er bedre til at sove længe i ferier og weekender:)

      Slet
  5. Dejlig påskemorgen:-) Vi kom hjem lige hjem til påskesøndag efter dejlige dage i Thailand, men jeg havde ikke kunnet opstøve et choco-påskeæg nogensteder, hvilket var ret problematisk, da Alma havde en klar forventning om, at påskeharen selvfølgelig havde været forbi, mens vi var i Thailand, og hun var klar på æggejagt i haven, så snart vi kom hjem, gisp! Til alt held fandt jeg nogle små chokoladepåskeæg fra sidste år, som hurtigt blev gemt og derefter fundet med glæde ;-) (I know, jeg vinder vist ingen præmie som "årets mor" for denne historie)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha jeg synes nu du skal ha' en præmie for hurtig tænkning så der alligevel blev gemt og derefter fundet påskeæg;)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...