17. april 2015

Det blev en boremaskine.

Jeg skulle til et møde hos Bosch i Ballerup i går eftermiddags. De skulle bruge en gruppe bevægelseshæmmede til noget research og det er jeg jo, så jeg sagde ja til at deltage. Nu har jeg også en veninde i Herlev så jeg tog et tidligt tog, da jeg jo så lige kunne mødes med hende og sludre lidt. Win Win....

Mødet handlede om teknologier der allerede er her og om de nye ting der kommer lige om lidt. Det var alt fra alarmsystemer, robotter, køkkenudstyr til biler der køre helt selv. I japan kører de allerede på gaden nogle steder og i England skulle der kommer nogle forsøgs-nogen på gaden engang i Maj. Der er vi England så tror da lige, at vi holder øje og måske vi er heldige at se dem. De skulle se sådan her ud.


Vi skulle også fortælle, hvilke hjælpemidler vi kunne bruge derhjemme til at lette vores hverdag. Det var interessant og jeg tror da jeg ville ønske mig en personlig robot, skulle jeg blive mere bevægelseshæmmet i fremtiden. I hvert fald noget at tænke over...

Nå, men vi fik lækre sandwich, kaffe og småkager så det var vældig fint. Vi fik også en lille gave. jeg havde sagt til manden, at jeg håbede det ville være en boremaskine (sådan en har vi nemlig ikke - I know shocking, innit'?) hvortil manden svarede, at det nok mere var lidt vin eller chokolade vi ville få. HA he was wrong - I was right!! Vi fik den sødeste lille boremaskine. Nu skal jeg bare finde på noget at bygge så jeg kan prøve den. Er den ikke cool??


Jamen, det er jo fredag og weekend så ha' en skøn en af slagsen. Det har vi planer om at ha'....

6 kommentarer:

  1. Tillykke med SKRUEmaskinen... Tror ikke du kommer til at bore ret meget med den - eller hvad ved jeg? 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha godt du skriver, Lotte og fortæller mig det:) Temmelig pinligt jeg ikke viste det men jeg var bare så begejstret for min nye elektriske dingenot. Nu du nævner det, kan jeg jo godt se det ligner mere en skruemaskine:) Jeg må ud og finde ting der skal skrues sammen:)

      Slet
  2. Det er altså ret fint, at Bosch inviterer jer ud til en snak om ønsker til hjælpemidler, synes jeg :-) Og en skruemaskine er da en fin gave at få med hjem. Nu kan I hjælpe hele familien med at skrue skruer i :-) God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fruue:) Ja, det var ret interessant at høre om. Der var et par ting vi alle var enige om, ville være en stor hjælp i hjemmet. Nu håber vi så Bosch måske opfinder dem:)

      Slet
  3. Så lækker skruemaskine der! og thumbs up til Lotte :)
    Synes det er et dejligt initiativ fra Bosch. Og glæder mig til at høre mere om de der botter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er nogle robotter på markedet allerede der bruges til demente og i det hele taget på plejehjem, fik vi fortalt. De der store robotter de viste os, var vildt søde og tænk hvis de blev en realitet sådan for almindelige mennesker. Se det var noget jeg synes var interessant:) Så i stedet for hjemmehjælp så havde man sin egen robot:) Nu vil jeg Google noget der skal skrues så jeg kan bruge weekenden i selskab med mit nye legetøj:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...