9. oktober 2014

Bøjle ind - bøjle ud.

Lige før jul sidste år fik prinsessepigen en bøjle. Det var sådan en der lå i ganen på hende og den skulle hjælpe hende med, at bide korrekt for det gjorde hun tilsyneladende ikke. Hun skulle have den i hele tiden på nær når hun skulle spise. Det var noget både hun og faren og jeg skulle vænne os til. Hun skulle huske tage den i igen efter frokost og ud når hun skulle have svømning i skolen. Hun klarede det fantastisk og var heller ikke ked af, hun pludselig ikke kunne sige S så godt.

Vi skulle selv huske at spænde en lille bitte skrue på bøjlen en gang i ugen så skævbidet kunne rettes op. Vi gik også til kontrol hos tandlægen ca hver 6 uge, hvergang fik vi af vide det så pænt ud. I sommer fik bøjlen så lidt af en  makeover. Den blev slebet mindre tyk så kunne prinsessepigen sige S igen og nu skulle hun også fremover kun sove med bøjlen. Kontrol var stadig hver 6 uge og i tirsdags fik hun så af vide, at alt var perfekt og hun ikke skulle bruge bøjlen mere.

Jeg havde egentlig forventet, at hun ville være sådan "yeah.. jubii... woohoo..." troede egentlig også jeg ville. Ingen af os var, altså misforstå mig ikke, vi er da super glade for bøjletiden er slut. Det var bare sådan helt underligt vi ikke længere skal huske på den.

Nu er det så torsdag og 2 dage uden bøjle. Jamen, man skulle tro den aldrig havde været her og faktisk er den her stadig i sin pink æske. For tandlægen spurgte om ikke prinsessepigen ville have den med hjem som minde.... Det tænkte hun over i et minuts tid og sagde så jo tak.

Så bøjlen er her stadig men kun til pynt eller okay måske ikke ligefrem pynt men den ligger i skuffen....

4 kommentarer:

  1. Hvad jeg synes om det, spørger du?
    Jeg synes at den klart 'pynter' bedst i skuffen (men jeg er jo også tænder-forskrækket, virkelig stærk fobi for andres tænder). Derudover synes jeg det er superskønt at tænderne har rettet sig og at hun nu både kan bide rigtigt og sige S ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er heller ikke go' til andres tænder eller ting der høre til deres tænder så skuffen er der den bliver. Kan heller ikke med andres fødder men det er vist en helt anden historie....

      Slet
  2. Hvor skønt for Prinsessepigen, at hun er sluppet så relativt billigt. Måske derfor I ikke er parate til at smide bøjlen af H- til? Donnaen er også sluppet ganske billigt. Heldigvis. Jeg selv havde nakketræk, ganebøjle og togskinner. Overhovedet ikke sjovt!
    Skægt (som i sært/underligt), at I har tandfobi. Jeg skulle bestemt ikke have været tandlæge, og jeg må indrømme, at jeg ikke brød mig om at møde Farmors tænder andre steder end i hendes mund (!), men ellers kender jeg ikke til det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ret underligt men jeg kan ikke komme i nærheden af ungernes rokketænder når de skal hives ud eller bare rokkes med. Jeg kan bedre klare det når den lille mælketand er faldet ud og den skal ligges under hovedpuden til tandfeen:) Prinssepigen skal muligvis ha' togskinner når hun bliver 12-13år da hun har overbid men tandlægen skal lige se tiden an. Jeg havde også nakketræk:/ Kun at sove med men hadede det.

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...