31. august 2013

Vil det give mig god karma og et fantastisk held??

Det kan jeg svare jer på lige umiddelbart efter Lottotrækningen i aften. Mindstemanden og jeg var i Føtex i formiddag, vi står i køen foran bageren så mindstemanden kan bede om denne her gratis børnebolle. Jo jo, vi tager da imod alt der er gratis...
Af årsager stadig uvisse (muligvis er det her, det der skæbne er involveret) kigger jeg ned og der ligger der en spritny, ikke krøllet Lottokupon til aftenens trækning. Den samler jeg da selvfølgelig op og står så der med den i hånden i nogle sekunder. Hmmm... hvad gør jeg lige?? Ingen af de andre kunder omkring mig lader til at have set jeg har samlet den op, så egentlig kunne jeg da lige stikke den i tasken, ik'? Nå, men samvittigheden (ved faktisk ikke om det var min samvittighed) overtager og jeg spørger højt om der er nogen der har tabt en Lottokupon. Det var der ikke....
Inde i hovedet kører der nu to scener, en hvor jeg vinder millioner på denne her kupon men derefter går alt galt. En anden hvor jeg afleverer den fundne kupon og så er åh så heldig, at vinde stort på min EGEN Lottokupon som jeg købte i går hos Købmanden. Jo, det er helt sikkert den sidst nævnte scene der er den jeg må vælge... Er godt nok nødt til at indrømme jeg tvivler lidt på nu, om det også var den rigtige beslutning.

"Jeg har fundet denne her derhenne på gulvet" siger jeg.

Den unge pige i kundeservice ved ikke rigtig, hvad hun skal gøre og siger hun hellere må tage den hvis nu nogen kommer og spørger efter den. Tror både hun og jeg kan høre, hvor dumt det egentlig lyder i samme sekund hun siger det... For hvis der kommer en og siger de har tabt deres Lottokupon, hvordan kan pigen i kundeservice så vide det er den rigtige person? Det er jo ikke ligesom når man mister sit kørekort, vel? Nå, men enten beholder hun den selv eller annullerer den som hun sagde hun ville. Jeg finder aldrig ud af det og jeg finder heller aldrig ud af om det var den stor gevinst jeg lige gav væk.

Mindstemanden og jeg gik ind og handlede mens jeg desperat forsøgte på, at overbevise mig selv om jeg er fantastisk! For jeg har da lige gjort noget godt ik'? Eller hva'?

Hvad ville du have gjort?? Kom nu, vær ærlig....


4 kommentarer:

  1. Jeg havde beholdt den! Nej... jeg havde nok afleveret den. Nej. Jeg ved det ikke. Det er lidt ligesom fordi man ikke rigtig ved om det er en 20'er eller en 1000-krone seddel man har fundet, ikke? For 20'eren havde jeg bare stukket i lommen, men det tror jeg ikke jeg havde haft samvittighed til med et større beløb. DILEMMA! Hahahaha : ) Håber du vandt på din egen kupon.
    Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lige det jeg mener, Liv:) Havde det været penge jeg havde fundet ville det være en nemmere beslutning. Vandt intet på min egen Lottokupon, ikke engang 30kr. Karma findes ikke kan jeg konkluderer...

      Go' weekend:)

      Slet
  2. Åh jeg ville så gerne at jeg havde beholdt den.. Men jeg ville også aflevere den, af skræk for en eller anden ville sige noget til mig.
    Jo, det skete nemlig for mig da jeg faktisk var modig og beholdte det fundne skidt selv:
    Jeg gik over fodgængerovergangen ved Bruuns Galleri i Aarhus og ser et helt nyt klippekort ligge på vejen. Jeg samler det op løfter det højt op og kigger mig omkring. Ingen reagere og jeg putter det i lommen. Dagen efter beslutter jeg mig for at gå ind på rejsekontoret for at få det refunderet til penge. Det kunne man nemlig mod en procent sats havde jeg hørt. Mens jeg står der spørger kvinden bag disken om det er mit klippekort? Jeg bliver helt febrilsk og svare, at det er et jeg har fundet. Hun kalder sin chef til kassen. -Hendes chef var ikke spor rar! Han begynder at skælde mig ud meget højt og spørger til min moral. Den der havde tabt klippekortet var gået ind og havde efterlyst det?! Så nu synes han jeg var det værste menneske i hele verden! -Jeg prøvede at fremstamme at der jo ikke var navn eller noget på og at jeg ikke i min vildeste fantasi regnet med at nogen der havde tabt sit klippekort ville efterlyse det. Jeg var så flov! -men havde, som dig tænkt at det jo ikke var noget der alligevel ville ende hos den rette ejermand igen!
    Så tror det var godt du gjorde som du gjorde! -Det var i hvert fald slet ikke en milion værd med alle de skamfulde blikke jeg fik fra et fyldt rejsekontor ;-)
    Nå det blev en laaang historie :-)
    Hav en dejlig uge og krydser fingre for gevinst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for historien:) Og det er lige det, ik'? Jeg er sikker på, at hvis jeg havde beholdt kuponen så ville der ske noget pinligt - dårligt eller sådan noget. At min egen kupon så ikke gav noget er bare bevis på der ikke findes karma....

      Også god uge til dig:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...