27. august 2013

Der bliver læst til den helt store guldmedalje...

Jeg har skrevet om det før, da prinsessepigen fik sit diplom efter at have læst 1000 sider. Jeg har altid læst meget som barn, biblioteket var et sted jeg kunne bruge mange timer sammen med min bedste veninde, og vi kom gerne hver uge. Jeg læste helst detektivhistorier men også andet.
Det ser ud til prinsessepigen også er glad for at læse, yeah! Det har aldrig været et problem at få hende til at læse 10 sider om dagen, faktisk læser hun gerne mere. Da hun startede i 2 klasse her for en tre uger siden, synes vi hun skulle have lov at læse et kvarters tid når hun kom i seng om aftenen. Hun elsker det, i øjeblikket læser hun Lademands Børneleksikoner?! Hun læser både på dansk og engelsk for når man er to-sproget og har knækket læsekoden, så kan man tilsyneladende læse på begge sprog. Vi tog en snak med hendes dansklærer og fik af vide, at det var helt fint hun læste både danske og engelske bøger. Hendes engelsklærer er også glad for hun læser på engelsk. Jamen, så fik vi da heldigvis lige styr på det.

Nu er mindstemanden jo startet 0 klasse og fra næste år af skal han læse 10 sider hver dag. Det ved han allerede godt for han har jo set sin søster læse højt for en af os hverdag. Nu er det gået let for prinsessepigen med at lære at læse men vil han også have let ved det? Han er interesseret, vi læser højt for ham og han kan alfabetet. Men vi må jo ikke forvente han bare lærer det lige så let, det prøver jeg at huske mig selv på. For børn er forskellige, drenge og piger kan jo heller ikke sammenlignes. Men jeg kan da håbe, at han også vil elske at læse.

Nu vi er ved det med at læse kan jeg da lige nævne, at jeg er blevet færdig med Dan Browns, Inferno! Den kan anbefales, hvis man altså er til den slags. Jeg nød den i hvert fald men jeg elsker også alle hans bøger. Har du læst nogle af hans bøger?


2 kommentarer:

  1. Mine banditter er jo samme klassetrin som dine - og jeg tænker også meget over dét med at jeg ikke må vente det samme af mindstemanden som af storesøsteren. Men ind til videre er han nu rigtig godt med ;-)
    Elsker Dan Browns bøger. Har endnu ikke haft fornøjelsen af Inferno, men glæder mig! Tak for anbefalingen! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, glæd dig til Inferno, den er virkelig god:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...