8. marts 2017

Go' musik, fantastiske stemmer og 2 timer der bare fløj afsted

Vores ungdomsskole har gjort det igen. Endnu engang har de stablet en musical på benene, der blæser benene væk under en. 

I går aftes så vi alle 4 denne skønne musical. Den sluttede først kl 21.30 så ungerne kom lidt sent i seng. Men det var så meget det værd, for de nød showet og kendte alt musikken. Hvordan kan det gå til? For både manden og jeg er født i 70erne og burde vel egentlig heller ikke kende disco musikken. Og dog for det blev også spillet, da vi var gamle nok til at feste. Vores forældre har spillet det for os. Vores børn burde jo så slet ikke kende 70ernes disco men det gør de, for manden og jeg elsker gammel musik så på de lange køreture gennem årene, har der været 60er, 70er, 80er og alt det moderne musik i højtalerne i bilen.
Nå, men tilbage til gårsdagens musical. Det er fjerde år vi ser deres musical. Hvert år er vi noget så imponeret over kvalitetten. De unge mennesker, helt almindelige unge mennesker, er enormt dygtige og så meget bedre end de der X Factor deltagere til at synge. Sorry hvis du er fan af lige det program.
The tween går jo i musicalskole en gang om ugen. Hun elsker at synge og optræde. Om 2 år kan hun så endelig prøve kræfter med ungdomsskolens musical, så er hun gammel nok, og hun glæder sig allerede men er klar over hun skal øve, så det gør hun. Vi er glade for vores by/kommune har en god ungdomsskole. Jeg er sikker på begge unger nok skal få rigtig meget glæde af deres mange tilbud, når de er gamle nok.
Mindstemanden var også imponeret og sad ikke helt stille.... Det er svært ikke at rocke lidt med, når musikken er fed! Så pyt med det blev lidt for sen sengetid. Det var det hele værd og begge unger var trætte men glade i morges.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det var nemlig fantastisk :)

      Slet
  2. Fedt! Vores Ungdomsskole laver også de bedste musicals. De er virkelig talentfulde, de unger. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er såååå imponeret hvert år :)

      Slet
  3. Hvor er det dejligt med så mange gode musical oplevelser fra ungdomsskolen, og dejligt stedet har så mange voksne der vil ligge arbejdet i så skøn en oplevelse.
    Hvor er det sjovt mht. disco musik. Jeg er født i slipstrømmen, som det kaldes, jeg er født i 1959, og da discoen kom listende var omkring min konfirmation. Vi unge kunne være disker, rocker eller flipper, og jeg var det sidste, helt ind i hjertet, og ville vælge den retning den dag i dag hvis jeg igen var 14 år. Selvfølgelig kender jeg til disco musikken, og selvfølgelig kan jeg synge med, børnebørnene vil også blive introduceret for denne musik, for, ja, de skal jo lige have en hvis alder for at lytte til den musik jeg var fan af, for ja, det var jo politiske tekster med en dybere mening, og ikke kærligheds sange.
    Lige en fortælling fra "gamle" dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for en dejlig fortælling:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...