3. oktober 2016

Skyldig eller ikke skyldig? Er hun dig eller.....


I går aftes så manden og jeg dokumentaren om Amanda Knox. Vi har løbende fulgt sagen i nyhederne. Det er et af de der mord, hvor det ikke er en indlysende morder som sådan. Eller er der? Det er en mordsag som bliver helt ødelagt af medierne og offentlighedens press på politiet. Hvad er rigtigt og forkert. Alle har en holdning. Politiet i Italien er under press fra alle sider. Hvordan er det rigtigt, at reagere på sin roommates mord?
Det hele startede i november 2007. Det var et par uger inden vi flyttede til Danmark. Dækningen af mordet i England var ekstrem og overalt. Den myrdede pige var britisk og medierne gik helt amok. For et stykke tid siden så vi så, at der var denne her dokumentar på vej, det er faktisk en dansker der har produceret den, og vi har glædet os til at den. Vi blev ikke som sådan klogere på, om hun har gjort det eller ej men det var en fantastisk dokumentar. Meget interessant og også skræmmende på mange måder. For er Amanda uskyldig, er det frygteligt det hun blev trukket igennem i et fremmede land. Morderen er måske stadig derude, hvem ved! Er Amanda skyldig, ja så er morderen jo fri!
Manden og jeg ved ikke helt, om vi tror hun er uskyldig eller ej. Vi begge to gik fra ja til nej til ja til nej og så videre.

Det er en frygtelig men også en interessant historie, og det er en rigtig go' dokumentar der er lavet. Hvis du ikke har set den, vi jeg gerne varmt anbefale den.

Kan du huske historien om Amanda Knox??

14 kommentarer:

  1. Njahh, det kan jeg vel ikke påstå at have fulgt vildt godt med i, men sagen lyder ganske forfærdelig. KH D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den danske presse har heller ikke dækket sagen helt så megt som andre lande. Hvis du har Netflix så er det virkelig en dokumentar der er værd at se:o)

      Slet
  2. Jeg kan ikke huske historien fra dengang, men jeg har luret på Netflix og tænkt mig at se den på et tidspunkt. den har fået meget ros. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er virkelig go' altså hvis man kan beskrive det sådan:) Vil klart anbefale den.

      Slet
  3. Jeg har set en af de (sikkert mange andre) dokumentarer og fik helt kvalme over, hvor meget justitsmord jeg syntes, det var. Men det kan være, der er mere skyldstvivl i netflix-udgaven, som jeg nok må se på et tidspunkt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke set andre dokumentarer lige om Amanda Knox men du har helt ret, det er rystende hvordan bevismatriale og lign. blev håndteret. Derfor kan der egentlig heller aldrig findes korrekte svar. Skræmmende:/

      Slet
  4. Kan godt huske lidt om sagen - primært fra den udenlandske presse. Har ikke set dokumentaren - men er på forhånd forskrækket over, hvordan en fjer kan pustes op til en hel hønsefarm i medierne - og derved påvirke efterforskningen. Øv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er skræmmende. Og må bare ikke ske.

      Slet
  5. Jeg havde heller ikke hørt om Amanda Knox før denne dokumentar er blevet talt op, at den så er på Netflix gør jeg ikke kommer forbi/falder over den, da jeg er licens betaler, og vil ikke betale mere end min licens for at se tv.

    SvarSlet
    Svar
    1. :o) vis den kommer på TV på et tidspunkt, er den værd at se:)

      Slet
  6. Jeg kan godt huske historien, omend ikke detaljerne. Meget mærkelig sag. Og ja, det er meget uhyggeligt, hvor meget medierne kan gå amok og derved påvirke hele sagsforløbet. Det har der jo også været et par kedelige eksempler på herhjemme, hvor uskyldiges liv er blevet fuldstændigt ødelagt, fordi medierne har udskreget dem som mordere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig frygteligt, at det sker. Og ja, det er jo desværre sket for flere end det burde:/

      Slet
  7. Kender ikke denne sag, men kan kun være enig i Fruens udtalelse om mediernes magt og magtmisbrug - som jeg synes det er.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det skræmmende. Håber I nyder jeres rejse:) det er spændende læsning hos dig og skønne billeder:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...