9. december 2016

Nord London

Her boede jeg i lidt tid. Det var det alleførste sted i London, nord London,  jeg boede. Det er snart 15 år siden. 

Undergrunden var forenden af vejen, hvis jeg gik til højre når jeg gik ud af døren. Gik jeg til venstre lå togstationen Hornsey. Det var et almindeligt tog - et tog jeg tog til arbejde i lidt over et halvt år. Det tog kun ca 10 minutter og det kørte mere eller mindre i baghaven på de huse der lå langs skinnerne. Flere steder kunne jeg kigge ind i folks stuer. Ligesom bogen Girl on the Train. Jeg så nu aldrig noget spændende eller sådan. Toget var ret så pakket om morgenen og om aftenen - rush hour - så det var ikke altid jeg var heldig, at kunne stå/sidde ved et vindue. Finsbury Park hed station jeg stod af ved. Mit arbejde lå 5 minutter fra Finsbury Park station. Mit først arbejde i London var i en børnehave, Asquit Court hed en. Der mødte jeg, hvad der skulle blive min rigtig gode veninde. Hun læste til lærer dengang. I august i år flyttede hende og hendes mand til Dubai. Der er hun nu skoleleder på en stor international skole. Vi har snart været venner i 15 år.

Da jeg flyttede fra Turnpike Lane var det kun 3 gader væk. På Hampden Road boede manden og jeg et års tid inden vi fandt en lejlighed - ovenpå en græsk dame på The Avenue - og kun en gade fra mit første hjem i London. Nord London blev der jeg følte jeg hørte til. Nord London er hvor jeg mødte manden i mit liv. Nord London er der begge børn er født.

12 kommentarer:

  1. Hvor dejligt med sådan et sted! ❤️

    SvarSlet
  2. Skønt med et sted, hvor man bare føler sig hjemme😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, når vi er der for at besøge venner, er det som at komme hjem:)

      Slet
  3. Et godt sted med gode minder, kan man fornemme :-)

    SvarSlet
  4. Dejligt der er et sted med vidunderlige minder, og det at føle sig hjemme, og skønt det er muligt at besøge.

    SvarSlet
  5. Elsker London - og hjemmefølelsen. Dejligt indlæg. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte:) London er fantastisk:o)

      Slet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...