20. december 2016

For man skal huske at sige tak

Gaver klar til ungernes skønne lærere. Det gør så godt et stykke arbejde og tror ikke vi siger tak ofte nok. Så for at råde bod på det, er der jule-godte-poser til dem på torsdag når vi siger God Jul.

Jeg har faktisk siden de startede i skole, altid givet en lille gave ved jul, påske, sommerferie til deres klasselærer. Vi giver også deres matematiklærere, da det er de lærere de begge har haft siden 1 klasse og de begge er enormt glade for. Deres klasselærere har de begge skiftet en gang. Dem er de også glade for.

Jeg har selv arbejdet med børn i mange år inden sclerosen sluttede det show. Jeg fik ofte gaver, kort m.m. fra forældrene. Det varmede helt vildt meget og derfor har vi altid selv gjort det.
Først dagplejen, så fælles gave til personalestuen i børnehaven ved jul, ferier, påske og sådan. Du kan nok se systemet, ik'?
Det er ikke store vilde gaver bare en lille ting og et kort. Ungerne er så glade for denne lille tradition og glæder sig altid til, at aflevere gaverne.

I år er der endda bagt cookies, pakket ind og puttet i gaveposerne. Totalt overskudsagtigt, ik'? Ha ha ha bare rolig. Det var færdiglavet dej der bare skulle skæres i skiver og bages. Nemt og bekvemt.

15 kommentarer:

  1. Det er en god tradition! Vi giver også til børnehaven, men ikke i skolen, dog...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi synes det er en dejlig tradition:o)

      Slet
  2. Vi giver også, bare kun ved sommerferien, til dansk og matematiklærerne. Mine børns far er lærer, så han ved hvor meget det betyder. Vi gav også til børnehavepersonalet da ungerne stoppede. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det betyder nemlig mere end man nok lige tror:o)

      Slet
  3. Hvor godt at du får det gjort, jeg når desværre kun til at tænke det.
    kh Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er tanken der tæller;o)

      Slet
  4. Vi gav dagplejen da mine børn var børn ;-) - og i skolen var det klassen der samlede ind til klasselæreren, det fortsatte dog ikke, da vi flyttede fra den lille by (max 1200 indbygger) (med 2 spor til og med 10 klasse) til den større (35000 indbygger) (mange skoler).
    Ved yngste giver dagplejen en julekurv med et julekort (billede af børnene).

    SvarSlet
  5. Åh hvor dejligt.
    De gange jeg fik som lærer blev jeg så glad, et år gave et barn 3 stk hjemmelavet konfektion et fint kort til hver lærer jeg blev så rørt (tror også der var noget købt i posen men det husker jeg ikke hvad var)
    plejer at give lidt til dem der hjælper mig nu jeg er syg.... men har faktisk ikke haft overblik i år... måske kan jeg nå det i morgen, ellers kunne jeg skrive et kort og sætte en flettet stjerne ved.....
    det betyder så meget at blive værdsat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor sødt af din elev dengang:) jeg giver også altid min fys kager til personalestuen. Og jeg har altid kager med til deling på personalestuen på sclerose afdelingen når jeg er ude og få medicin inden jul:)

      Slet
    2. super dejligt, og de var forøvrigt hamrende gode... og det var 3 klasse, måske en kommende konfektmager...
      har også fået rødvin af forældre ved afslutning af 9.klasse, desværre drikker jeg meget sjældent alkohol, men sødt af dem, jeg tog den med til mine forældre til jul så fik vi en god vin der.
      det så sødt af dig, det også skønt at få noget at dele på den måde, det har jeg givet akut teamet her (efter en periode hvor jeg var fast gæst) så gik jeg forbi sammen med Jackie og en stor potion boller.
      min skp har lige flyttet aftalen torsdag til i morgen, så jeg når nok ikke noget i år... det må være kort og stjerne for nu når jeg slet ikke andet.
      tanken tæller

      Slet
    3. Tanken der tæller:) :o)

      Slet
    4. ah nåede det ikke... hun kom lidt før OG jeg sov over mig... laver nytårs kort eller noget gør jeg... så stresser jeg heler ikke

      Slet
  6. Det er virkelig en dejlig tradition, som jeg tror jeg kopierer. Det er så vigtigt at sige tak til dem, der gør en forskel i børnenes liv. Og vores piger - er også alle meget glade for deres voksne i deres børne-liv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved bare jeg glemmer, at takke de gode lærere i dagligdagen:o) Kopier du endelig og det behøver ikke være dyrt, det er tanken der tæller.

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...