5. februar 2013

Den om tandfeen i andre byer....

Lørdag eftermiddag kørte jeg prinsessepigen hjem til en veninde. De skulle se MGP sammen og hun skulle blive der og sove. I bilen derhen siger hun pludselig:

"Uh mor, nu er min tand rigtig meget løs"

Jeg tænker hurtigt (jep, det kan jeg godt når jeg er presset) og får sagt, at hvis den nu faldt ud inden vi hentede hende søndag, så kunne det godt være tandfeen ikke kom. Det er vist noget med den ikke altid har tid til at finde børn, hvis de ikke sover derhjemme.... sagde, at det ville jeg lige tjekke. (Øh, hvad for en dum ting er det lige at sige...)

"Hvad mener du, mor? Ringer du til tandfeen og spørger??"

"Øh... nej nej!!" (sved på panden...)
"Jeg tjekker lige med far, han ved den slags tror jeg. Det var det jeg mente" 

"Så bare rolig, hvis den ikke har været der så kommer den sikkert søndag nat i stedet" forsikrede jeg prinsesspigen. Det lod hun til at acceptere så godt reddet eller hva'??

Søndag kom vi for at hente hende og venindens mor fangede mig i al hemmelighed, så hun kunne give mig tanden. For selvfølgelig var den faldet ud...  Og tandfeen havde sørme også været der med en mønt. En større mønt end den giver her i huset men det havde prinsessepigen tilsyneladende ikke stillet spørgsmålstegn ved! På vej hjem i bilen konstaterede hun, at der nok var forskel på møntens størrelse fra by til by og det gav vi hende ret i!


Mindstemanden ville også se MGP lørdag aften så vi fik poppet popcorn til ham og faren. Han holdt ud til sidste sang men måtte så overgive sig og blive puttet....

Kommer tandfeen alligevel, hvis jeres børn sover et andet sted???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...