11. december 2012

Julemanden....

Jeg læser rigtig mange blogge også udenlandske. Det er mummy blogge de fleste jeg læser, altså blogge skrevet af mødre om deres børn, liv, legetøj, tøj m.m. jeg elsker at høre om, hvordan andre gør ting og få nogle gode ideer. Nå men, så var det lige jeg her på det sidste har læst indtil flere indlæg om den kære Julemand, Father Christmas, Santa Claus, St Nicholas eller hvad han nu kaldes! Det er især de engelske og amerikanske blogge jeg opdagede denne debat om, hvor vidt det nu også var okay at lyve overfor børnene ved at sige Juelmanden findes? Hvordan takler man det når de opdager sandheden?? Føler børnene sig ikke forrådt?? Og flere ting i den dur....

Hmmm, jeg sidder så her lidt undrende og tænker, hvad snakker de om?? Jeg har da aldrig følt mig forrådt fordi jeg troede på Julemanden og så opdagede han ikke fandtes! Jeg bærer ikke nag til min mor på grund af det.... Jeg kender flere forældre der har løjet overfor deres børn om meget værre ting, end om Julemanden findes!! Det er der altså ingen i blogland der blogger om. Måske det er mig der er helt galt på den..... So be it!!

Vores børn (5 og 7 år) tror stadig på Julemanden. Flere af deres venner gør ikke men hvis man ikke tror på ham kommer han heller ikke så vores børn er ret ligeglade med, hvad deres venner siger. De tror også på Tandfeen og Påskeharen. Så nu bliver det da vist et rent mareridt her når sandheden går op for vores børn!! Måske, men jeg er nu ret overbevist om, at de ikke bliver helt ødelagte den dag sandheden går op for dem!! Men det finder jeg jo ud af når den tid kommer.

Tror dine børn?? Tør jeg egentlig starte denne debat??

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...