1. december 2012

Julebazar, Julemand, adventskrans og traditioner eller ej....

Jeg fik hevet det meste julepynt frem i går, fik nogenlunde pyntet rundt om i huset og fik lavet en adventskrans.....
Jeg er ret vild med den, er ikke den store fan af traditioner bortset fra dem jeg ikke kan holde jul uden, men lige adventskransen er en ting der laves efter humør! Jeg er dog perfektionist nok til, at vi i år tænder alle lys hver søndag i advent for den sidste søndag er vi i England. Det ville irriterer mig, hvis jeg viste det ene lys ikke ville blive brændt ned før vi er hjemme igen den 30 december.

I går eftermiddags var der julebazar i prinsessepigens sfo. Hun havde lavet mange forskellige ting som moren selvfølgelig købte rub og stub. Kalender, billeder, brunkager, pebernødder.... You name it!!
Efter vi havde indtaget de obligatoriske 3 æbleskiver samt kaffe og saftevand, hastede vi hjem for at få varmt tøj på. Julemanden ville nemlig  gøre sin entre på havnen kl 16 i en fiskekutter, det er en tradition som selv jeg ikke vil undgå, så afsted det gik sammen med resten af byens børn og forældre.
"Der kommer han, mor" sandelig ja, det gør han da osse så efter at have givet ham hånden, fulgte vi efter julebandet op til byens juletræ. Det skulle tændes med en sang og nedtælling fra 10....


Så nu kan vi vist godt sige, at julemåneden er skudt i gang!!



2 kommentarer:

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...