26. september 2012

Den om ugens dage!!

Mindstemanden og hans far havde en yderst interessant samtale i morges kl 5.45! Den handlede om navnene på ugens dage og, hvorfor de hedder som de hedder. Det foregik på engelsk og det vil være en skam at oversætte så i stedet kan I læse forklaringen her!

Det kan ikke diskuteres om det nu også er rigtigt det mindstemanden siger. Han er meget og jeg mener meget stædig, mindstemanden! En stædighed der kan være pænt træls til tider, både for ham selv men også for os andre. Jeg er ikke bekymret (endnu) men tænker på, at det godt kan blive lidt svært for ham når han starter i skole til marts. I øjeblikket er de ikke så mange i hans gruppe i børnehaven og det virker ikke som et problem, at han er stædig. Jeg er ikke selv stædig og har derfor nok lidt svært ved at sætte mig ind i følelsen, at skulle have ret!! (det har jeg jo alligevel altid så....!!)
Ej, spøg til side. Vi prøver at fortælle ham, at det nogen gange ikke er ham der har ret. Vi vil jo gerne have, at han får en god skolestart så gode råd modtages gerne omkring stædige børn.

Er dit/dine børn stædige??

2 kommentarer:

  1. Jo, vores søn var og er meget stædig, men det bliver langsomt bedre. Han er nu snart 20 år - så der er lys forude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:) det var dejligt at høre:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...