19. september 2013

Der er de røde bogstaver også kaldet vokaler....

Så er der også de andre bogstaver - ja faktisk resten af alfabetet... De hedder ikke vokaler for man kan ikke synge på dem siger mindstemanden. Tænker der muligvis er andre årsager men hvad ved jeg!! Nå, men vi skulle jo frem til navnet på de her andre bogstaver. Prinssenpigen kunne næsten ikke sidde stille og var ved at få lasagnen galt i halsen. Hun kendte jo svaret - det lærte hun i 0 klasse. Ja ja, det ved vi godt men lad nu mindstemanden svare, det er jo ham der går i 0 klasse nu! Han tænkte i hvad der lignede en evighed, hvis du spørger prinsessepigen. I virkeligheden var det måske 10 sekunder....

"De hedder konsonetter"

Nu er konsonanter ikke det nemmeste ord at sige, vel?? Så han må gerne kalde dem konsonetter - Jeg er sikker på hans skønne klasselærer ved hvad han mener!! Noget med plads til alle og alt det der jazz, ik'?


2 kommentarer:

  1. Faktisk burde det da hedde konsonetter! Det er da lang federe!
    Min søn kom i går hjem og spurgte, hvad det betød når 1. klasses pigerne havde råbt container efter ham?!? Hmmmm... altså det ved jeg ikke og kan ikke regne det ud, men synes faktisk slet ikke at de skal råbe efter ham. Må snige mig med på en lytter i SFO'en snart. Måske jeg også lærer et nyt udtryk?!?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha lidt sjovt men nej, pigerne skal overhovedet ikke råbe efter vores drenge... Kan heller ikke lige komme på, hvad container skulle mene. Jeg tror en time i sfo som flue på væggen ville lærer os voksne en masse nye ord:) Prinsessepigen (8år) siger 'seriøst' til alt og det bliver sagt som et spørgsmål og med et suk.... Go' weekend:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...