4. november 2015

Honning der kom langvejs fra.

Da vi var i Newcastle i sommer fik vi honning af vores venner der. Jeg spiser ikke honning men kan godt lide smagen på f.eks. mysli. Heller ikke noget jeg egentlig spiser ofte men så lige i dag, tog en mysli ting fat i mig.... Eller hvad man nu siger!
Jeg fik en stærk trang til at lave min egen topping til min lille skål græske yoghurt. Rema havde mandler på bud, jeg elsker græskarkerner og Lidl havde havregryn på bud. Jamen, så var der da ingen undskyldning for ikke, at prøve den der hjemmelavet mysli ting af, vel!?
Honning skulle binde det hele sammen har jeg læst, så jeg brugte lidt af vores nordengelske honning. Varmede det, blandede mandler, græskarkerner og havregryn i. Ind i ovnen i ca 15 minutter og wupti....
Jeg er ret så imponeret over mine evner som myslimaker. Det smagte så lækkert oven på noget græsk yoghurt.

Jamen, velbekomme!

6 kommentarer:

  1. Det ser også lækkert ud :-) jeg elsker honning og vi køber det lokalt. Plus den vej hvor vi lejer sommerhus, har en grund hvorfra der bliver solgt egen honning også. Det køber vi som regel med hjem til efter ferien. Da ungerne spiser ret meget af det, så holder sådan en bøtte kun en måneds tid. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smager dejligt, min hjemmelavede mysli:) Og jeg var ret glad for, at kunne bruge den fine honning:o)

      Slet
  2. Honning er også et must i vores hus, da Charlotte ikke kan undvære det i sin te - og Anna har lært af sin mor ... ;-)
    Det smager også godt, men det er jo sukker, som jeg bør undgå, desværre. Det er sjovt at konstatere, hvor himmelvid forskel der er på de forskellige honninger.
    Godt fundet på med mums-maden ... skal huske navnet, hvis vi kommer til Fredericia :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak:) Synes også lidt selv, at jeg var lidt kvik:)

      Slet
  3. Det er dejligt at "bikse" ens egen "müsli" sammen, lækkert ser det ud, og smager det ligeså vil successen nok gentage sig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tænker jeg nok skal ha' lavet mere:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...