8. februar 2015

Det var den weekend - nu er det vinterferie!

For første gang i ret laaaang tid skulle vi ikke noget i weekenden. Ikke noget som helst overhovedet. Noget vi faktisk alle trængte til.
Fredag da jeg havde hentet ungerne kørte vi på biblo. Vi elsker det sted og ungerne skulle ha' lånt en bunke bøger til vinterferien. Prinsessepigen læser næsten en bog om dagen så vi slæbte en pæn stor stak med hjem. Mindstemanden er også blevet ret bidt af det der læseri (han har snart læst 2500 sider) og det varmer jo mit hjerte. For jeg elsker at læse og i takt med ungerne bliver større, jo mere får jeg læst. Er i gang med en krimi i øjeblikket,  Frozen Grave. Det er lang tid siden jeg har læst en krimi og havde helt glemt,  hvor meget jeg elsker krimier. Skriver mere om den, når jeg har læst den færdig.
Nå,  men hjemme igen blev vi enige om,  at det vist var tid til vafler med syltetøj og flødeskum. Faren var kørt i Tiger butikken på vej hjem fra arbejde, for han havde set de her sjove byg-selv-sugerør i en reklame. Dem havde han så med hjem og ungerne blev ellevilde. Der blev bygget forskellige slags sugerør og drukket rigtig meget vand.
Lørdag og søndag har vi lavet så lidt som muligt. Lørdag så vi selvfølgelig Melodi Grandprix. Den ene deltager er jo fra vores by og vi skal faktisk se ham optræde som den ene Blues brother i marts. Ungdomsskolen opfører nemlig Blues Brothers som musical. Vi glæder os rigtig meget alle 4. Sidste år så faren og jeg ham optræde som Elvis i musicalen All shook up. Han er fantastisk. Så du Melodi Grandprix??
Søndag lavede faren pandekager til morgenmad og han bagte banankage om eftermiddagen. Jeg har læst og drukket en masse kaffe. Vi har fået lækker hjemmelavet pizza til aftensmad med salat på. Mindstemanden har set rigtig mange trylletricks på YouTube og derefter øvet længe på sit værelse. Det har været en perfekt weekend og nu er vi udhvilet og klar til vinterferien.
Farmor kommer jo senere i dag fra England. Ungerne glæder sig og mindstemanden har ryddet fint op på sit værelse så farmor kan sove der.
Her er lidt billeder fra weekendens slappen af....
  

4 kommentarer:

  1. Hvor både lyder det hyggeligt og ser hyggeligt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:) ja det var hyggeligt og nu nyder vi vinterferien:)

      Slet
  2. I forstår at hygge jer. Skønne billeder :)

    SvarSlet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...