31. oktober 2013

Det må være de engelske gener...

Vores børn elsker Halloween måske fordi deres far har fortalt om, hvordan det var for ham da han var lille. I England er det stort og børn glæder sig til at skulle på 'Trick or Treat' eller 'Slik eller Ballede' som det er blevet oversat til her hjemme.
I går blev der tegnet græskar og pyntet lidt op. Græskarrene udenfor havde de lavet i weekenden. I år har ungerne så spurgt om de må gå på 'Slik og Ballede' hos naboerne. Det er primært ældre mennesker, hvor vi bor så vi var lidt forbeholden med at sige ja. Men tænkte så, at hvis jeg spurgte alle på forhånd og selv gav dem det slik de så kan ligge i ungernes poser når de kommer, så var det måske okay. Alle de 'gamle' var med på den, de synes det var såååå pænt af mig at spørge og de glæder sig (de har endda alle købt ekstra slik) Så mellem 18 og 19 i dag går faren med prinsessepigen og mindstemanden rundt og 'skræmmer' dem alle! Jeg har selvfølgelig selv slik i skabet, skulle der komme børn forbi os og råbe 'Slik eller ballede'.....

Jeg synes det er en hyggelig tradition og da vores børn nu er halvt engelske så kan vi vel også godt tillade os, at have en sådan tradition. Eller hva' synes du?? Er vi for meget??

Vær bare ærlig, jeg kan tage det!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...