24. marts 2017

London Eye

Billedet her tog jeg for godt 9 år siden, da manden og jeg var alene i London. Min ynglings by som jeg flyttede fra i 2007. Manden og jeg havde lånt en lejlighed i hjertet af London og tog på 'kærestetur' Ungerne var så små, at de blev hjemme hos moster og mormor. Vi havde boet i Danmark et års tid der for godt 9 år siden.

Da jeg lå klar til the tween skulle ud, i juli 2005 sprængte nogen nogle undergrunde og en bus i luften. Det var frygteligt ja, men jeg lå klar til vores førstefødte skulle ud i livet og egoistisk set, var det vigtigere for mig. Nogle uger efter skete det igen, knap så voldsomt. Igen var det ikke noget manden og jeg tog os af, som sådan. The tween var lige kommet til verden og det gik tiden med.
I går var London igen under attak men nu bor vi godt og trygt i Danmark. Trygt indtil videre i hvert fald. Jeg hørte på nyhederne, at folk sad inde i London Eye (bagerst i billedet) i et par timer. Jeg går nærmeste i panik på deres vejene. Jeg har en gang været oppe i London Eye en gang for en 13 år siden. Jeg var ikke fan men i det mindste kørte det langsomt rundt og vi kom ned igen. Det gjorde folk også i går men det tog lang tid....

I aften er the tween til overnatning med nogle veninder - i morgen er det de 2 sidste gymnastikopvisninger og the tween er til endnu en overnatning hos en veninde i morgen aften. Mindstemanden er stadig jeg-vil-gerne-være-hjemme-ved-moar-og-far typen men det kan jo ske det snart stopper. Så er vi bare manden og jeg igen igen. Kan være det så bliver til en vi-låner-lejlighed-i London-bare-os-weekend mere.

Lige om lidt kommer mindstemanden hjem fra legeaftale. Vi skal ha' nem burgermad udefra, senere popcorn og slik. Mindstemanden bestemmer filmen.

God Weekend allesammen.

11 kommentarer:

  1. Jeg skulle sørme heller ikke nyde noget af at sidde fast i det hjul!... Forfærdeligt med den terror!...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, træls og sørgeligt.

      Slet
  2. Du rammer lige plet hos mig. Tak fordi du er så ærlig, når nogle fortæller om de kan huske, nærmest ned i mindste detalje, hvad de lavede den 9/11 i 2001, så må jeg melde pas forbi, og så ikke helt, på arbejde var TV i gang hos chefen, så jeg hørte det kort før jeg tog fra job, og da jeg landede derhjemme lå min 16 årige søn på sofaen og så det på tv. Alt andet kan jeg ikke huske, havde ikke tid, der var så meget andet der skulle fra hånden, nåede dog at tænke, kunne de ikke lige skåne os lidt, og vise noget andet, nogle gode oplevelser med glæde, kærlighed og varme. Ved at droppe normal sendeflade og kun vise hvordan flyet´s vinge rammer, vise frygten, så har dem der har tænkt hvordan dette angreb skulle ske fået den opmærksomhed de har bedt om. Jeg har den opfattelse af ved vi bomber det sted vi tror manden der har udtænkt terrorangrebet, sår vi flere frø til at udtænke terror, ved at fylde mennesker med frygt, finder vi gødningen til dem der udtænker terrorangreb.
    Jeg lader mine tanker stå for sig selv, for det er tragisk.
    Undskyld, kunne ikke holde mine tanker inde, dine tanker for det hændte i London gennem tiden, fik mig til at tænke, det er lige sådan vi skal reagere. Tager hatten af for din ærlighed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord. Og tak fordi du delte dine tanker. Dem må du til enhver tid skrive her:)

      Slet
  3. Terror, børnefødsler, alt-for-store-pariserhjul, soveaftaler, burgermad, popcorn og slik. Jeg hopper gladeligt med på de sidste par punkter. Vores verden er fuld af modsætninger og milliardvis af følelser. Lige nu fokusere jeg på glad forårsfølelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Forårsfølelse er også bare det bedste....:)

      Slet
  4. Hvis jeg skulle tvinges til at være i London Eye et par timer, vil jeg håbe, det var øverst, så jeg i det mindste kunne nyde udsigten ...
    Nej, pjat, det har da ikke været sjovt at være i London centrum i nogle timer forleden, men vi er nødt til at fokusere på de nære ting, hvis ikke vi skal gå i stykker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige nøjagtig, Ellen.
      Jeg tænker også øverst ville have været at foretrække. Udsigten er stunning from there;) :)

      Slet
  5. Det er i hvert fald ikke terror som skal afholde mig fra at rejse. Så er alt for alvor tabt da. Håber I har en dejlig weekend. Det er så lang tid siden at jeg har fået popcorn. Nu blir jeg helt lækker sulten. Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Popcorn rocks:) :o) fik du popcorn, Birgitte?? :)

      Slet
    2. Nej 😳 Men fik bland selv slik. Så skal ikke klage. Hahaha

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...