3. marts 2017

Første af 4 og 2 bøger

Bogen til ventre læste jeg for lang til siden. Bogen til højre er jeg lige blevet færdig med.

Det er nogle dejlige historier. Kærligheds historier! Som du muligvis selv har opdaget, så er bøgerne den samme historie (ikke helt og alligevel) fortalt af Harold og fortalt af Miss Queenie, og det gør faktisk historierne ret forskellige selvom de er ens sådan da. Giver det mening? Jeg læste Harold Historien først og synes det er bedst for den kom først. Især bogen til højre slog benene væk under mig. Slutningen er så tankevækkende. Jeg kan virkelig kun varmt anbefale begge bøger, skulle du mangle en bog eller to.

Ellers ikke det store herfra. Synes dagene flyver afsted - kan slet ikke følge med og få læst jeres blogindlæg. Vil gerne men tiden synes er knap. Måske fordi manden og jeg holder godt fast i vores tid sammen om aftenen når ungerne er puttet i seng. I øjeblikket ser vi OJ Simpson historien - retsagen m.m. på Netflix. Hold op den er god. Vi skal se sidste afsnit i aften. Jeg kan godt huske dele af sagen fra midt 90'erne men jeg var i Australien i et ½ år der, så missede en del. Var ikke lige tv jeg brugte tid på mens jeg festede, arbejdede og havde det sjovt i Australien. Så jeg glæder mig rigtig meget til sidste afsnit i aften.

I morgen skal vi til Kobberbryllup i Haslev og søndag starter the tweens gym-opvisninger. Hun har 4 af slagsen her i marts! Mindstemanden har 2!
Nå, men rigtig go' weekend derude.

14 kommentarer:

  1. Når bare tiden går med noget godt ... så må blogland vente :-)
    God fornøjelse med alle opvisningerne!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja:o) og det gør den og derfor flyver tiden også afsted, tænker jeg. Tak, ungerne glæder sig til at opvise.

      Slet
  2. Ja, hold da op, den sag var en gyser! Godt man ikke var gift med O.J....
    Den der Harold Fry-bog har længe stået på min liste. Faktisk lige siden jeg læste "To sekunder i Byron Hemmings liv" af samme forfatter - den er også superskøn, skulle jeg hilse og sige! Jeg skal lige forstå din anmeldelse korrekt: Hænger bog nummer to sammen med bog nummer ét? Er det samme histore fra to forskellige vinkler?

    SvarSlet
    Svar
    1. Lidt samme historie og alligevel ikke. Giver det mening? Tænker godt bøgerne kan læses uafhængig af hinanden. Da jeg læste Harold Fry bogen viste jeg ikke der ville være en Queenie bog. Vil helt klart anbefale Harold først. Tak for tip må Straks ha' den bogen på min liste.

      Slet
  3. Hav en dejlig fest i morgen. Jeg skal også til kobberbryllup ;-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen så god fest til dig også:) det er vel ikke i Haslev? Tænk hvis vi kendte de samme mennesker - fnis!!

      Slet
  4. Jeg vidste ikke, der også var en Queenie-bog. Jeg er lige - som i for 10 minutter siden - blevet færdig med Harold-bogen. Så fin en historie, som på en eller anden måde mindede mig om "Den 100-årige, der kravlede ud af vinduet", selv om historierne jo egentlig er meget forskellige. Det er måske det rolige tempo, der er fællesnævneren :-)
    Roligt tempo lyder det imidlertid ikke som om, jeres weekend kommer til at bestå af :-) God fornøjelse med alle opvisningerne! Og kobberbrylluppet, selvfølgelig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, hvor er jeg glad for jeg lige kunne fortælle om Queenie bogen:) tænker som dug, at det er det rolige tempo. Det har Queenie bogen også. Altså det er kun en opvisning i denne her weekend :) heldigvis er de spredt ud over 4 weekender og mindstemandens 2 er på dage The tween også har opvisninger samme sted. Hjælper lidt på logistikken:)

      Slet
  5. O.J. fortællingen har også lige kørt på tv, kan ikke huske hvilken kanal, har dog ikke fået set den, mindes bare den var meget barsk.
    Marts er opvisningstid, afslutning på efterårets og vinterens anstrengelser i gymnastiksalene. Pøj Pøj.
    Ønsker samtidig en dejlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi så sidste afsnit i går. Ting der skete der for mere end 20 år siden sker stadig. Skulle tro vi havde lært noget.... Også rigtig god weekend til dig:) og tak vi glæder os til alle opvisningerne:)

      Slet
  6. Kære Mette, det lyder som den helt rigtige prioritering at være sammen med din mand. Vi er her, når du har fået nok af ham ;) Serien om OJ har jeg heller ikke set, måske skulle jeg gøre det? Vi har Netflix men jeg bruger det alt for lidt. Har dog lige taget hul på The Crown, den virker også rigtig god.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, Malin. Vi har set The Crown. AMAZING!!! Glæd dig den er virkelig god:)

      Slet
  7. Hold nu op hvor lyder det spændende med de 2 bøger - og deres sammenhæng. Det fascinerer mig. Hmmm .... dem må jeg simpelthen læse engang.
    Håber I havde en fest til det kobberbryllup - og at I nyder gymnastikopvisningen i dag.

    ps. Ih hvor jeg kender det med ikke at komme rundt i Blogville så meget som jeg gerne vil. Det er det der med de 10 minutter ekstra i timen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber du læser dem engang for de er virkelig gode:) og ja, ti minutter ekstra i timen ville være fantastisk:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...