21. december 2016

Vi skal ses i mørket

Manden kører på sin scooter hver morgen til arbejde. Sommetider cykler han også. Det er nu mest om sommeren. Om sommeren er det ikke mørkt om morgenen. Det er det så i løbet af efterår og vinter - altså mørkt om morgenen. Han har selvfølgelig lys på men den der gule/orange selvlysende vest er bare så vigtig. Det er også de der veste vi skal have i vores biler, hvis vi nu punktere eller sådan og må stoppe på vejen. Det øjeblik der falder lys på sådan en af de der veste, er man så meget mere synlig.

Vi har heldigvis aldrig haft brug for vores der ligger i bilen. Jeg tjekker jævnligt de ligger der sammen med donkraft, førstehjælpkasse og sådan. Da vi heldigvis ikke haft brug for noget, er alt der hvergang jeg kigger.

Manden får arbejdstøj men det er mørke farver. Hans skibukser er mørke men hans jakke fra arbejdet, den han bruger når han er udenfor på jobbet, er orange med store reflexstriber på. Den er faktisk go' nok som reflexer, når han køre på scooteren her i de mørke morgeners tid. Men smart er den ikke eller det er vist mest mig der tænker sådan. Og det er mere fordi nogle gange bruger manden jo scooteren til andet end frem og tilbage på job. Der er jeg sådan lidt, jamen skal du ikke ha' noget andet end arbejdstøj på? Jeg har så set, at der her hos Engelbert Strauss findes praktisk/arbejdsagtigt tøj der faktisk er pænt. Så måske jeg skulle kigge der efter en julegave til manden. Jeg har set en ret fed vinterjakke, softshell som er gul/orange og med mange reflexer her. Det er meget smartere end den manden har nu.Altså sikkerhed frem for alt men det må da gerne være pænt, ik'!

Måske manden hellere vil ha' tøj fra Sports Direct og der kan der sikkert sagtens findes noget, nok en fodboldtrøje. Uh, eller en ny smart hjelm. Men altså det er vist bare mig der tænker i smart. Manden vil bare gerne kunne ses og ikke fryse når han scooter til job om morgenen.


6 kommentarer:

  1. Jeg synes, at manden har sine prioriteringer i orden! Meget beundringsværdigt, jeg ville ønske at jeg kunne lægge forfængeligheden lidt på hylden selv, og vælge safety og comfort frem for udtryk. Men hvis du har fundet frem til noget der matcher alle tre dele, så er det da ren win-win. Eller win-win-win :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha ha:o) win-win-win:) Du er sjov.

      Slet
  2. Det er vigtigt med sikkerheden, og det at kunne holde varmen, når turen foregår på scooteren, cyklen.
    Gymnasierne, og fagskolerne ligger i samme område her i byen, og det var der jeg boede før jeg flyttede. Samtidig var der 3 folkeskoler, og derfor et af de steder med megen trafik af ungdom og dermed cykler, scootere og forældre, desværre er der stadig mange der "glemmer" cykelhjelmen, når far og mor ikke har på, så har børnene det jo heller ikke
    (husk børn gør som de voksne gør (spejlning) de gør ikke som vi siger)
    Heldigvis er der så flere større børn og flere unge der benytter hjelmen, end bare for få år siden.
    Derfor er det med at finde et "Kinderæg" - safety, comfort, smart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den cykelhjelm skulle være lovlig - ligesom styrthjelm er det. Kan godt li' din sammenligning med et Kideræg:o)

      Slet
  3. Den dag de opfinder en cykelhjelm, der ikke ødelægger frisuren, er jeg også med :-) Jeg synes mænd har det nemmere med at være praktiske uden det går ud over udseendet ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha :) mim mand is quite vain derfor har han meget kort går, så han ikke har hjelm-hår:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...