12. marts 2013

Lidt om stamtræer....

Prinsessepigen skulle have et stamtræ med i matematik i går så jeg brugte weekenden på at lave det. Jeg tegnede, skrev alder på, hun skrev navnene på og farvelagde det. Blå farveblyant og rød farveblyant blev der brugt til at skrive navnene med.
Man skulle bare lave op til oldeforældre - øh ja, det kan jeg så hilse og sige er ligesom at ligge et stort puslespil. Eller måske det bare er mig men lavet træet fik jeg da og prinsessepigen var godt tilfreds da hun skulle male det og skrive navne på. Jamen, det er vel det vigtigste.... Synes selv det blev helt godt. Billedet er taget inden prinsessepigen gik i gang....


Det var ret sjovt at lave, da jeg først kom ordentlig i gang. Grunden til der skulle alder på, var så der kunne regnes gennemsnits aldre ud, aldre på yngste og ældste mor /far. Prinsessepigen fortalte, at det havde været et par super hyggelige matematiktimer. Vi fik snakket om de forskellige familiemedlemmer mens vi lavede stamtræet i weekenden, så vi fik alle noget ud af prinssepigens matematikopgave. Høj som lav....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...