28. september 2016

Otto er et næsehorn

Mindstemanden har tegnet og malet billedet. Det var en del af lektien den første uge de læste Otto er et næstehorn. De fik et stykke karton så de ikke kunne ligge papiret oven på billedet i bogen, kun kigge efter. Jeg er da ret stolt af mindstemandens kreative evner.

Mindstemanden har lige læst sidste kapitel af Otto er et næsehorn. De har skulle læse et kapitel hverdag derhjemme og så har de snakket om kapitlet på klassen samt lavet nogle opgaver. Jeg har nydt genfortællingen af kapitlet hverdag, når han lige havde læst. Mindstemanden har også nydt historien og glæder sig nu til de skal se filmen. Han kunne bare ikke huske hvornår det lige var de skulle se den men jeg er sikker på, at jeg ser det på intra.
Jeg læste også Otto, da jeg var barn og elskede den så jeg er glad for den var en af de bøger, mindstemanden skulle læse.
Prinsessepigen læste også Otto er et næsehorn i 3 klasse og så filmen. Hun er derfor meget informerende og hjælpsom (det hjælpsomme kan muligvis diskuteres)

Hvad læser jeres børn hjemme og i skolen?? Prinsessepigens absolut favorit de alle læste i 4 klasse, var En som Hodder. De så også filmen og vi har også flere gange set den herhjemme. Den kan vi varmt anbefale.

8 kommentarer:

  1. Den er da super-fin! Mine børn læser wimpy kids!... Og faktabøger. Mange faktabøger, faktisk. Fakta-faktisk-fakta. Så nu lavede jeg en personlig udgave af 80'ernes båndsalat...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ha:o) Faktabøgerne læser mindstemanden også en del:) Wimpy kids har prinsessepigen også læst, de er sjove.

      Slet
  2. De store drenge har blandt andet været glade for harry potter, skammerens datter, skyggens lærling og mange flere, som jeg ikke kan huske lige nu.

    SvarSlet
  3. Eeeeeeelsker Ole Lund Kirkegaards univers. Yngstemand har også just haft hans forfatterskab som emne. Lidt snyd fordi han kunne alle bøgerne og alle filmene udenad i forvejen ;-)
    Men han læser primært Harry Potter-bøgerne, Anders And blade, Faktabøger og så noget Astrid Lindgren også - når moar'en kan lokke ham til det :-)

    SvarSlet
  4. Wimpy Kid og Kaptajn Underhyler læser min yngste på 11 år - og ellers Percy Jackson og Lyntyven + de der Bøgh Andersen bøger. Kh. Birgitte

    SvarSlet
  5. Kaptajn Underhylder er gode:)

    SvarSlet
  6. Mine børn, har alle læst bogen i skolen. Det er pudsig hvordan nogle bestemte bøger bliver benyttet over hele landet, tænker man dybere er det jo skræmmende, det kunne da være sjovere der var større variant i pensum. Dog kan jeg godt se hvorfor valget falder på de samme forfattere/titler etc. Nok om det,
    Barnebarnet Otto vil få læst bogen og set filmen meget tidligt, så han vil være rustet til mobningen omkring omkring navnet, min datter (moderen til Otto) hedder Thilde, ingen forstod hun ikke hed Mathilde, så hun fik tilnavnet Mathilde kakao, hvilket generede hende meget, heldigvis var hun ikke et nemt mobbe offer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor mærkeligt andre forældre, børn og lærere ikke kunne stoppe det med navnet for din datter. Vores dreng hedder Jesse (udtales Jessie) Han har heldigvis ikke oplevet drillerier.

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...