27. september 2015

For man skal huske at vaske sine hænder, ved I nok.

Vi har en sort håndvask der ligesom glider ud i et med bordet også. Sådan så det ud, da vi flyttede ind og vi har ikke lige planer om at ændre det. Meeen jeg ville nu egentlig gerne have en hvid håndvask og måske et lyst bord omkring. Så en gang imellem kigger jeg lidt på nettet efter det sådan bare af nysgerrighed. Her har de nogle fede håndvaske og jeg kunne godt se en af dem hos os med en lys træbordplade til. Selvfølgelig er den sorte vask helt vildt fin når der skal vaskes mudderhænder og sådan. Den skjuler skidtet godt. Tilgengæld er den så upraktisk når der børstes tænder. Nå, men for det meste er det jo bare håndvask efter toiletbesøg vasken bliver brugt til.
Da mindstemanden lige var blevet 3 år, var startet i børnehave og havde smidt bleen. Der havde vi en lille snak med ham om håndvaskning. Han mente absolut ikke det var nødvendigt at vaske den venstre hånd, da han jo ikke brugte den i forbindelse med toiletbesøg. Det tog en del forklaringer og overtalelse, at overbevise den stædige og bedrevidende 3årige, at vi havde ret.

Har du en hvid håndvask i dit badeværelse?

Indlægget er lavet i samarbejde med bauhaus.dk men ord og meninger er mine egne
- Se min reklame politik her

2 kommentarer:

  1. En dejlig fortælling om mindste mandens tanker om håndvask. Det fik mig til at tænke over en oplevelse her i denne weekend.
    Jeg har brugt de seneste 3 dage sammen med yngstedatteren og yngstebarnebarnet, svigersønnen var i Berlin for at løbe Marathon. Vi har hygget en masse. Desværre har den 10 mdr. gamle dreng fået tynd mave, når vi vasker hænder, bliver han sur, eneste måde at vaske hænder på ham er ved at benytte magtanvendelse, og det gør det lidt svært for min pædagogstuderende datter, men ja, svigersønnen gør det jo.
    Det er vanskeligt at forklarer en 10 mdr. gammel dreng,
    Har altid haft en hvid håndvask, og da børnene var små, var der en trappeskammel til dem, så kunne alle nå vasken, og ingen kunne bruge denne undskyldning for ikke at vaske hænder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg kan godt se det ikke er helt så nemt, at skulle forklare det med håndvask til lille en på 10 måneder:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...